خدمات تجاری سازی - تدوین طرح بازاریابی
هر کسب و کار موفقی باید یک طرح کسب و کار برای خود داشته باشد. این طرح برای هر بخش از شرکت مشخص می کند که منابع، تعامل در فرایند تولید و حتی پاسخگویی به مشتریان به چه ترتیبی باید انجام بپذیرد. همچنین یک طرح کسب و کار منطقی و اصولی باید شامل یک طرح بازاریابی استراتژیک هم باشد .
طرح بازاریابی شامل مفاهیمی از قبیل بازارهای هدف بر اساس ویژگی های جمعیتی و جغرافیایی و همچنین تقسیم بندی بازارها می شود .
- جایگاه یابی شرکت
- اهداف و استراتژی ها
- فرصت های بازار
- بازار هدف تعیین و تعریف شده
- بودجه بازاریابی
مزایای حاصل از برنامه ریزی بازاریابی استراتژیک
- اهداف شرکا را همراستا می سازد
- برنامه ریزی و تصمیم گیری صحیح مدیریتی
- عملکرد بهینه کارکنان نسبت به اهداف
- ایجاد رابطه دوطرفه بین تولید کننده و مشتری
- ایجاد تغییر در شرکت با هزینه و زمان کم بر حسب نیازمندی های مشتریان
این مرکز تجاری با داشتن روابط و همکاری های تنگاتنگ با شبکه های مشاورین بازار در کشور، برنامه بازاریابی را بر اساس ظرفیت های شرکت ها و نوع تبلیغات در بازار تخصصی و عمومی و همچنین شناسایی شبکه های توزیع و پخش، ترسیم می نماید .